"Nevíme, nakolik je obvinění pravdivé, ale hračku jsme preventivně stáhli z prodeje, aby nedošlo k poškození dobrého jména společnosti," řekla Novinkám mluvčí Teska Jana Matoušková.

Podle ní firma kontrolovala všechny potřebné dokumenty a certifikace a vše bylo v pořádku. Zda bude nějakou náhradu požadovat po distributoru levnější verze, firmě New Wave 2002, která jí robota dodala, se podle ní zatím bude řešit.

Řetězec Tesco robota nabízel například v televizních reklamách a plánoval z něj udělat hit letošních Vánoc.

Několik názvů pro totéž

Ve světě byl přitom robot Robosapiens vánočním hitem už loni. Právě proto se Eppe rozhodla, že si její název a nejčastější názvy napodobenin nechá zaregistrovat jako výhradní dovozce.

"Nechali jsme si zaregistrovat ochranné známky Robosapiens, Roboactor, Robone a Robonne," řekla Novinkám zástupkyně společnosti Epee Anna Poláková. Firmě vadí mimo jiné to, že Tesco sice prodává hračku a na krabici je napsáno Roboman (čili nezaregistrovaná podoba) ale na cenovkách je napsáno Robone (tedy zaregistrovaný název) a totéž je napsáno i na CD, které je v krabici přibaleno.

V říjnu Epee spustila na robota reklamní kampaň. Podle Polákové si nyní lidé mohou myslet, že hračka, která se prodává v Tescu je právě výrobek, který v kampani inzeruje a ne pouze napodobenina. Originál hračky stojí asi 3490 korun, levná verze 1990 korun. Nemá ale tolik funkcí.

Podobný či ne

Poláková také tvrdí, že výrobky jsou vizuálně zaměnitelné. S tím ale nesouhlasí obchodní ředitel distribuční společnosti New Wave Patrik Poppy. "Mezi oběma hračkami jsou na první pohled markantní rozdíly a není možné je zaměnit," řekl Novinkám.  Důrazně odmítl, že by šlo o padělek. Levnější výrobek se podle něj pomaleji hýbe a jinak se otáčí.

"Pokud k soudnímu sporu dojde, tak se ho určtě účastníme, ve světě jich na téma Robosapiens versus Roboman proběhlo už několik a vždy dopadly ve prospěch Robomana," doplnil.