V regionu je přitom bez práce 20,9 procenta lidí. Podle Ester Hudákové z personální firmy, které zaměstnance pro TPCA zajišťuje, je zájem malý proto, že lidé mají na region vazbu a nechtějí přes týden dojíždět do asi 150 kilometrů vzdáleného Kolína.

Dalším důvodem je i plat, který tyto ztráty podle nich nekompenzuje. Přiznala, že lidé často nemají zájem, protože když se započtou náklady na dopravu, není rozdíl od sociálních dávek velký. Navíc řada lidí pracuje na černo. "Práce je tak zajímavá hlavně pro svobodné mladé lidi bez možnosti uplatnění, kteří bydlí u rodičů," řekla Hudáková.

Podobná situace byla prý i na Chomutovsku. "Řada lidí přijde jen pro razítko, aby mohli úřadu práce ukázat, že přišli," doplnila.

Hrubý plat 14 000 korun

TPCA nabízí základní hrubý měsíční příjem 14 000 korun, po uplynutí zkušební lhůty, zapracování a nároku na osobní ohodnocení může mzda vzrůst až o 3000 korun. Pracovníkům ze vzdálených míst společnost zajistí místo na ubytovně, mladé rodině pomůže sehnat byt.

Mluvčí automobilky Matěj Matolín před časem Novinkám řekl, že firmě se zaměstnanci shání hůř, protože na ně klade vysoké nároky a ne každý sítem projde. [celá zpráva]

Automobilka TPCA funguje od února, zaměstnat by chtěla až 3000 lidí. Ročně chce vyrobit až 300 tisíc vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.