"SOS odhaduje průměrné plnění ČSOB ve prospěch klienta v částce cca 1700 korun," píše se ve výzvě SOS klientům ČSOB. Sdružení se nelíbí poplatky za vedení účtu a za zrušení účtu.

Argumenty SOS popřel tiskový mluvčí ČSOB Milan Tománek. "Právo nebylo porušeno, SOS dosud neřeklo, proč by naše jednání vůči klientům mělo být protiprávní," řekl Tománek.

"Nechápeme iniciativu SOS a klademe si otázku, čí je to zájem, který  SOS hájí a proč, když vyzývá k žalobám pouze klienty ČSOB. Ostatní subjekty trhu finančních služeb totiž mají obdobnou konstrukci svých sazebníků," ohradil se proti výzvě Tománek.

SOS se chce prostřednictvím advokáta Petra Holce do konce letošního roku zasadit o žalobu na bankovní ústav. "Žaloba by měla být podána ještě do konce tohoto roku," řekl ČTK majitel právní kanceláře Petr Holec a upozornil, že možnost podání žaloby se týká pouze klientů, kteří mají běžný účet, nikoliv jeden z účtů, který je nabízen v rámci takzvaných produktových balíčků.

Mluvčí SOS Ivana Picková však podání hromadné žaloby v telefonickém hovoru Novinkám nepotrvdila a odkázala na webové stránky sdružení. V rozporu s jejím tvrzením však SOS na internetu vyzývá klienty banky k žalobám na ČSOB.

Banky ruší především poplatky za zrušení účtu

Od srpna zrušily poplatky za zrušení účtu například GE Money Bank, HVB bank nebo Česká spořitelna, která do té doby vybírala od klientů 300 korun. [celá zpráva]

Podle Pavla Hejzlara ČSOB od listopadu také zrušila poplatky za zrušení účtu, které do té doby byly u běžného účtu 200 korun.

S vysokými bankovními poplatky hodlá bojovat i ministerstvo financí, které připravilo několik regulačních opatření k posílení postavení bankovních klientů.