Zmíněný úsek dálnice vybudovalo sdružení dodavatelů za tři roky. Peníze na výstavbu poskytl Státní fond dopravní infrastruktury, investorem bylo Ředitelství silnic a dálnic. Další dostavba dálnice D1 by podle ministra financí Bohuslava Sobotky měla být financována nově i z evropských strukturálních fondů.

ČTĚTE Po D1 až do Polska

Další pokračování D1 je plánováno kolem Prostějova do Lipníku nad Bečvou, kde by se dálnice měla napojit na dálnici D47 do Ostravy a Polska. "Dokončení celé této trasy plánujeme do pěti let, tedy do roku 2010. Celá D1, pod kterou bude po dostavbě začleněna i D47, tak bude měřit 377 kilometrů," doplnil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Petr Laušman. Zatím k polským hranicím chybí dobudovat 130 kilometrů.

Do konce letošního roku plánuje ŘSD zprovoznit 16 kilometrů nové dálnice D11 poblíž Chlumce nad Cidlinou, příští rok je na pořadu otevření dalších 72 kilometrů.  Dostavěna má být část D11 mezi Poděbrady a Hradcem Králové, úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem k obci Petrov a střední část plzeňského obchvatu.