Článek
Nejvíce se na růstu prodeje podílel model Octavia, ten si polepšil o 30 procent a letos se novými Octaviemi pyšní 171 610 řidičů.
Škodě se dařilo zejména při prodeji vozů do zahraničí. Jen do západní Evropy dodala firma za prvních devět měsíců letošního roku 211 298 aut. To představuje nárůst téměř o 19 procent . V největším odbytišti automobilky, v Německu, se prodalo za první tři kvartály 67 733 vozů, což je o 20 procent více než za stejné období roku 2004.
Prodej výrazně rostl také ve Velké Británii a ve Španělsku. Na ostrovech se prodalo přes 30 tisíc škodovek a ve Španělsku 16 562 aut. V této jihoevropské zemi to představovalo nárůst o 43,3 procenta oproti minulému roku.
Ve střední a východní Evropě si zákazníci koupili 135 834 vozů značky Škoda. Pozitivně se trend vyvíjel v Maďarsku, Rumunsku a na Ukrajině. Na domácím trhu se podle strohého komentáře v tiskové zprávě automobilky podařilo Škodě udržet dominantní pozici, nicméně ve srovnání se stejným obdobím roku 2004 prodala o 2108 osobních vozů méně. [celá zpráva]
Mimo Evropu Škoda vyvezla 22 520 aut, přičemž nejvíce se jich prodalo v Indii, Turecku a Izraeli.