"Jsme nejlépe připraveni pro vstup strategického investora," řekl novinářům Šulc. Jako hlavní výhodu svého kraje vidí zejména uspokojivou situaci s pozemky. Všechna vlastnické práva k pozemkům uvnitř zóny i k těm, které jsou potřeba k stavbě inženýrských přípojek a dopravní infrastruktury, jsou již vyřešena.

Podle mluvčí CzechInvestu Jany Víškové ale Triangle nesplňuje jednu ze základních podmínek společnosti Hyundai, a to bezprostřední blízkost Slovenska.

Hejtmanovi se nelíbí, že se nejčastěji hovoří o průmyslové zóně v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, ačkoliv není stále jasno, pro kterou z lokalit v Česku by se automobilka rozhodla. Rozhodl se proto odeslat dnes dopis premiérovi Jiřímu Paroubkovi. V něm chce vyjádřit své znepokojení nad přístupem české vlády k podpoře strategického partnera do Ústeckého kraje, který je regionem s nejvyšší nezaměstnaností v zemi. Ta v srpnu dosáhla 15,4 procenta, přičemž celorepublikový průměr je na úrovni 8,9 procenta.

Průmyslová zóna Triangle, která leží mezi okresy Louny, Chomutov a Most, má celkovou rozlohu 360 hektarů. Vláda navíc již do této zóny investovala 400 miliónů korun na odstranění ekologické zátěže a demolice. Dalších 150 miliónů korun uvolnil ze svého rozpočtu Ústecký kraj.

Podle CzechInvestu by zóna Triangle mohla poskytnout až 13 000 pracovních míst. Okolo zóny také vede silnice R7 z Prahy přes Chomutov až ke státní hranici, přičemž v plánu Ředitelství silnic a dálnic je rozšířit tuto komunikaci na čtyři pruhy.