Pokud jde o spotřebu piva, loňskými výsledky dost zamíchaly srpnové povodně. Do konce července byl podle předsedy Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS ) Jana Veselého nárůst výstavu piva dokonce čtyřprocentní. Propad nastal v srpnu, kdy byly problémy s rozvozem piva. Některé pivovary i restaurace byly zaplaveny a musely na čas přerušit provoz.

Českému pivu se dařilo také v zahraničí, kam bylo vyvezeno 1,975 miliónu hektolitrů zlatého moku, což znamenalo meziroční nárůst vývozu o 6,5 %.

Největšími vývozci piva zůstávají Plzeňský Prazdroj, Budějovický Budvar a Pražské pivovary, na něž připadly čtyři pětiny celkového exportu. Největšími odběrateli českého piva jsou Německo, Slovensko a Velká Británie. Nejvíce vzrostl loni vývoz piva do SRN, USA a Japonska.

Za pivo Češi ročně utratí 48 miliard

Něco přes 60 % loňského výstavu tvořila výčepní piva, což bylo prakticky stejně jako předloni. Skoro čtyřprocentní nárůst zaznamenala výroba ležáků, jejichž podíl stoupl na 34,2 %. České pivo se stále více stáčí do sudů (loni téměř 52 %). Naopak klesl podíl piva stáčeného do lahví, a to na 43,5 % ve srovnání s 46,7 % v roce 2001.

Největším pivovarem v ČR je Plzeňský Prazdroj, jehož výstav loni přesáhl 5,2 miliónu hektolitrů. Za ním následovaly Radegast z téže plzeňské skupiny s více než 2,1 milióny hektolitrů a Staropramen ze skupiny Pražských pivovarů s 1,25 mil. hl piva. Více než milión hektolitrů vyrobil ještě Budějovický Budvar.

Pivo se v ČR vaří ve 49ti průmyslových pivovarech, lidé si mohou vybrat ze 330ti značek. Vedle nich v ČR působí dalších 21 restauračních minipivovarů. Tržby za prodej piva v tuzemsku loni podle Veselého dosáhly asi 48 miliard korun.