"Můžeme nastavit maximální cenu 39,90 - dál to posunout prostě nejde," stýskají si prodejci benzínu především na venkově, kde funguje celá řada starších benzínových pump. Někteří to řeší tak, že na stojanu nastaví poloviční cenu a při placení se natočená částka násobí jednoduše dvěma.

Řidiči si tak při prvním pohledu na částku, kterou mají zaplatit, nostalgicky zavzpomínají na staré časy. Tehdy stál litr benzínu dvacet korun. "V první chvíli jsem si myslel, že Slovnaft konečně přišel k rozumu a benzín zlevnil. Prodavačka u kasy mě však z hezkého snu rychle probrala," konstatoval jeden z řidičů. Další natankoval za dvě stě korun až deset litrů benzínu, a hned se mu to zdálo divné.

Výtky vůči Slovnaftu i vládě

Magickou hranici 40 korun za litr překročila cena benzínu na Slovensku minulý týden. Řidiči přiznávají, že nejezdí méně, protože jezdit prostě musí. Nadávají však na dodavatele pohonných látek, tj. společnost Slovnaft. Ta vykazuje už několik let rekordní zisky a motoristé ji obviňují ze zneužívání monopolního postavené na trhu v SR.

Slovnaft přitom odůvodňuje další růst ceny benzínu zdražováním ropy na světových trzích. Od července však společnost přestala zveřejňovat pohyb ceny benzínů a řidiči zjišťují zdražování až přímo na pumpách. Výtky směřují i k vládě, ta před rokem zvýšila právě spotřební daň na benzín.