Hlavní obsah

Yahoo! investuje miliardu dolarů do portálu Alibaba

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PEKING

Americká internetová společnost Yahoo! investuje zhruba miliardu dolarů (asi 24 miliard Kč) do nákupu 40 procent akcií v čínském portálu Alibaba.com. Yahoo! si chce tímto krokem upevnit pozice v Číně a konkurovat americké společnosti eBay a čínskému provozovateli Baidu.com.

Článek

O kontraktu se spekulovalo už v minulých dnech a Yahoo! dnes ráno kontrakt samo potvrdilo. Čína má druhý největší internetový trh na světě a Yahoo! na čínském trhu vidí další možnosti expanze a růstu. Nákup podílu v Alibabě je největší investicí, kterou kdy zahraniční internetový podnik v Číně uskutečnil.

V rámci kontraktu Yahoo! sloučí své vyhledávací služby, které na čínském trhu zaujímají druhou pozici za společností Baidu.com. V jedné skupině bude také elektronický obchod mezi podniky, který provozuje Alibaba, a elektronický obchod pro spotřebitele, uvedla agentura Reuters.

Šéf Yahoo! Terry Semel řekl, že od Alibaby očekává dlouhodobý růst. Podle něj by akcionáři měli vidět přínos z vysokého zájmu o elektronický obchod, služby vyhledávání a e-mail. "Myslím, že bychom neměli očekávat velký přínos hned druhý den," řekl Semel v rozhovoru na televizní stanici CNBC.

Alibaba sídlí v Chang-čou ve východní části Číny a nejvíce se zaměřuje na elektronický obchod mezi podniky. Provozuje ale také on-line aukční síň TaoBao, která v Číně konkuruje americké firmě eBay. Alibaba nedávno uvedla do provozu vlastní platební systém s názvem Alipay.

Yahoo! počítá s tím, že sjednotí e-mailovou službu se službou zasílání zpráv a dalšími nástroji elektronické komunikace. Služby tak budou dostupné prostřednictvím portálu Alibaba. Nově sloučený podnik bude mít hodnotu kolem čtyř miliard dolarů a bude ho řídit šéf společnosti Alibaba Jack Ma.

Yahoo! bude mít ve společném podniku kolem 35 procent akcií s hlasovacími právy. "Myslíme si, že je to nejlepší způsob, jak proniknout na čínský trh," podotkl provozní ředitel Yahoo! Daniel Rosensweig. Yahoo! se pro kontrakt rozhodlo v době, kdy se v Číně prudce zvyšuje zájem o internet.

Podobně jako Yahoo! do Číny vstupovaly i další portály z USA, včetně společností eBay nebo Amazon. eBay na čínský trh vstoupil nákupem společnosti EachNet, za kterou zaplatil kolem 180 milionů dolarů. Amazon koupil za 75 milionů dolarů čínský podnik Joyo.com a společnost Monster zaplatila asi 50 milionů dolarů za zhruba 40 procent akcií ve firmě ChinaHR.com.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám