"Příležitost spojit dvě tak celosvětově známé a respektované společnosti se vám naskytne jen jednou za život," řekl k dohodě šéf Adidasu Harbert Hainer. Od převzetí americké firmy si slibuje hlavně rozšíření svých výrobků na trh v USA a okolních zemí. Bude tak moci lépe konkurovat firmě Nike.

Adidas zaplatí za každou akcii Reeboku 59 dolarů, převzetí by mělo být dokončeno v první polovině příštího roku.

Německý výrobce se před dvěma měsíci zbavil jiné firmy, francouzského výrobce lyžařského vybavení Salomon. V květnu tuto divizi prodal finské firmě Amer za 485 miliónů eur (asi 14,5 miliardy Kč) [celá zpráva] Obě firmy to tehdy zdůvodnily tím, že Salomon a Amer se k sobě více hodí, protože se obě orientují na zimní sporty.

Spojením světové dvojky a trojky má jeden komický efekt. Společnost Puma si letos předsevzala, že se ze čtvrtého místa dostane na třetí místo na světě. To se jí nyní splní, aniž by pro to musela cokoliv udělat.