Hlavní obsah

Vlna slev nekončí, pokračuje celé léto

Právo, Tomáš Loskot
PRAHA

Kolotoč masívních letních výprodejů, při nichž ceny sezónního zboží klesly až o osmdesát procent, v Česku zdaleka nekončí. Obchodní řetězce ujišťují, že zákazníky nenechají vydechnout a v regálech bude stále k vidění záplava cedulek s nápisem zlevněno.

Článek

"V minulém týdnu jsme zahájili další červencovou vlnu výprodeje, která se týká textilního zboží. Slevy dosahují až 75 procent," řekla Právu mluvčí obchodního řetězce Carrefour Jana Havlíčková.

Carrefour letošní letní výprodej odstartoval 22. června a týkal se všeho zboží, které se váže k létu - textilu, obuvi, sportovních potřeb, kempování i zahradničení.

"Likvidují se již neúplné kolekce sezónního sortimentu a obchod se připravuje na nové zboží," vysvětlila Havlíčková, proč se prodejci zbavují zboží za prudce snížené ceny. Slevy jsou podle ní tématické a odpovídají požadavkům zákazníků v té době. "Například v nejbližší době to budou školní potřeby."

Tesco slibuje, že jeho současné letní slevy neskončí dříve než koncem srpna. "Nyní nabízíme výprodej letního zboží, který zahrnuje především textil, bazény, kempinkové zboží, značkové sportovní zboží, letní tašky a potřeby na dovolenou. "Většina těchto výrobků je zlevněna o 50 až 70 procent," sdělila mluvčí Teska Jana Matoušková.

Letní výprodeje se však netýkají pouze oděvů či sportovních potřeb. Až 60procentní sezónní slevy v těchto dnech zákazníkům nabízejí například prodejny Asko nábytek.

Lidé se naučili čekat

Letní slevy začínají v naší republice rok od roku dříve. Letos oficiálně odstartovaly na začátku června, ale v menším rozsahu probíhaly už na jaře. V květnu, posledním dosud statisticky hodnoceném letošním měsíci, vzrostly tržby prodejců oblečení a obuvi ve srovnání s květnem 2004 o 18,5 procenta. Důvodem jsou podle analytičky Next Finance Markéty Šichtařové právě nejrůznější slevové akce.

"Lidé si již zvykli slev využívat. Růst tržeb za oblečení a obuv bude pokračovat a zároveň budou dlouhodobě klesat ceny tohoto zboží. Slevové akce budou stále častější a mohutnější, až vyústí během několika málo let do trvalého snížení cen u některých typů zboží řádově až o dvacet procent," očekává ekonomka.

Domácí obchodníci jdou ve šlépějích svých kolegů v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.

Noční výprodej

To se ale nepotvrdilo například 15. července, kdy dvanáct hypermarketů Hypernova připravilo noční prodej, v němž nabídlo vybrané výrobky s až 80procentní slevou. Například butovickou Hypernovu v Praze vzali lidé doslova ztečí.

Největší nával zákazníků podle reportéra ČTK nastal hned po 22. hodině v oddělení domácích potřeb, kde lidé ve velkém nakupovali levné nádobí, příbory, hrnky či litinové grily. Třeba sady nádobí a talířů stály onen pátek 98 korun, litinový gril vyšel na 129 korun a příborník na 48 korun.

Mnoho lidí házelo bez rozmyslu krabice do košíků, aniž by zvažovali, zda tyto výrobky doma vůbec potřebují.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám