Finanční ředitel Telecomu Juraj Šedivý uvedl, že na výsledcích se odráží postupný přesun firmy od hlasových služeb k datovým službám a také konkurence na trhu pevných i mobilních operátorů. "Výsledky byly rovněž ovlivněny několika jednorázovými nákladovými položkami v druhém čtvrtletí roku 2005", doplnil Šedivý.

Firma má dluhy ve výši 16,5 miliardy korun. Před rokem to bylo téměř o polovinu více. Telecom tíží především úvěr, který si musel vzít na koupi Eurotelu v roce 2003. Výsledky dceřiného Eurotelu už jsou nyní ve výsledcích Telecomu započítány.

Telecom v červnu převzala španělská skupina Telefónica. Většinový podíl koupila od vlády za 83 miliard korun.

Počet pevných linek klesá

Firma na konci června provozovala i čtyři procenta méně pevných linek než před rokem. nyní jich má 3,25 miliónu. Výnosy z pevných linek klesly o osm procent na 16,1 miliardy korun. Na hovorném ale Telecom vydělal dokonce o čtvrtinu méně než loni, 4,1 miliardy.

Pokles vykompenzoval výdělek z poskytování internetu a datových služeb. ten se zvýšil o 26 procent na 2,2 miliardy korun. přípojku ADSL má nyní 163 tisíc zákazníků.

Eurotel od začátku roku získal 192 000 nových klientů. Firma začala počet klientů počítat jinak, proto jich formálně bylo v červnu o asi 240 tisíc méně než na konci prvního čtvrtletí. Eurotel nyní uvádí, že má 4,42 miliónu zákazníků.

Do jiného čísla se promítly změny v započítávání zákazníků s Go kartou. Doposud byla karta považována za aktivní, pokud ji lidé dobyli alespoň jednou za 18 měsíců, nově je tato hranice 13 měsíců.