Další letní výprodej odstartovala minulý týden například společnost Tesco Stores ČR, která zlevnila textil až o 70 procent. O 42 procent klesly například ceny některých typů slunečníků, zahradních grilů a o polovinu jsou levnější přenosné chladničky.

Levněji lidé nakoupí letní zboží také v prodejnách Hypernova, které sezónní výprodej zahájily na konci června a nyní nabízejí letní zboží s až 55procentní slevou. O 50 procent snížila ceny rovněž síť prodejen s oděvy Marks & Spencer.

Letní výprodeje se však zdaleka netýkají pouze oděvů či sportovních potřeb. Až 60procentní sezónní slevy v těchto dnech zákazníkům nabízejí například prodejny Asko Nábytek.

Výhodnější jsou i splátky

Někteří obchodníci se snaží povzbudit letní poptávku, kterou nepříznivě ovlivňují útraty lidí za dovolené, také speciálními nabídkami splátkového prodeje. Zákazníci tak mohou zvolit odklad splátek či prodloužení doby splácení zakoupeného výrobku.

"Nechceme, aby splátkový produkt v době dovolených zákazníky zatěžoval dalšími výdaji, proto jsme nabídli nulovou akontaci a odklad (splátek). Začít splácet tak lidé mohou až po návratu z dovolených," uvedl například obchodní ředitel prodejen s elektronikou Datart Internatinonal Luděk Švejda. Dodal, že díky této nabídce v posledních týdnech vzrostl prodejnám Datart splátkový prodej o několik desítek procent.

První slevy jarního a letního zboží začaly v tuzemských obchodech již na začátku června. Cedulky upozorňující na slevy tehdy visely například ve výlohách obchodů pražského nákupního centra Vinohradský pavilon. Na začátku června zahájila výprodej společnost Tesco, která o 20 až 50 procent zlevnila letní oděvy, plavky, značkové sportovní zboží, plážovou obuv či dětské bazény.

Slevy jsou stále dřív

V Česku začínají letní slevy rok od roku dříve a kopírují tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují v Evropě velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.

Obchodníci se shodují na tom, že díky velkým sezónním výprodejům si uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Podle odborníků obchodům sice kvůli sezónním slevám pravidelně roste počet zákazníků, na druhou stranu ale obrat většinou vykazuje mírný pokles.