Slovnaft se proti pokutě už jednou odvolal a sankce byla snížena o 11 miliónů korun. Ministerstvo oddůvodnilo snížení pokuty investicemi Slovnaftu do ekologického provozu. "Slovnaft prodával při svém dominantním postavení na trhu pohonné hmoty za ceny, při nichž dosahoval nepřiměřený zisk. Prodávající nesmí při prodeji zboží dosáhnout nepřiměřený zisk, který výrazně přesahuje náklady," uvedl ministr financí Ivan Mikloš.

Ministr vyslal na základě zjištění Protimonopolního úřadu koncem roku 2004 do Slovnaftu kontrolu. Začátkem roku 2005 Mikloš pohrozil Slovnaftu zavedením státní regulací cen benzínu.      

Rekordní ceny benzinu v SR

Ceny pohonných hmot tak na Slovensku lámou historické rekordy. Litr nejprodávanějšího benzinu natural 95 dosáhl úrovně 38 Sk (téměř 30 korun) a za litr nafty slovenští motoristé zaplatí 37,70 Sk (29,30 Kč).

Slovnaft, který je dominantním dodavatelem pohonných hmot zdražení odůvodňuje růstem ceny ropy na mezinárodních trzích. Slovnaft patří do maďarské ropné skupiny MOL a řidiči zvyšování cen často spojují s privatizací podniku. "Vláda neměla Slovnaft prodávat. Ten si teď dělá, co chce a úspěšně se vyhýbá i zaplacení pokuty, kterou mu napařilo ministerstvo financí," rozčiloval se u pumpy jeden z řidičů.

"Neměli jsme Slovnaft prodávat Maďarům. Teď se nám smějí a my Slováci platíme, jako blázni," přidal se další řidič. Ti střízlivější neobviňují Slovnaft, ani Maďary, ale žádají vládu, aby snížila spotřební daně na pohonné látky. "Vždyť největší část z ceny benzinu si bere stát na daních. Ministerstvo udělalo loni chybu v přípravě rozpočtu, přechodně to kompenzovalo zvýšením spotřebních daní a už to tak zůstalo," konstatuje jeden z řidičů. "Můžeme se rozčilovat, ale jezdit budem stejně," uzavřel debatu další řidič.