"Nárůst počtu lidí, kteří dávají přednost některému z hobbymarketových řetězců, souvisí s rostoucím důrazem na profesionalitu," řekl Zdeněk Skála z Incomy Research.

Dodal, že při výběru místa nákupu tohoto zboží patří mezi rozhodující faktory profesionalita personálu prodejny. Důležitou roli hraje také možnost zaparkovat u prodejny automobil. Ceny výrobků se objevují až na dalším místě.

Rozhoduje i značka zboží

"To je velký rozdíl například vůči nákupu potravin, kde ceny hrají mimořádnou roli. Typické je i to, že zákazníci přikládají velkou důležitost tomu, aby prodejna nabízela značkové zboží. Mezi rozhodujícími faktory to uvedla třetina všech zákazníků," podotkl Skála.

"Počet zákazníků, kteří navštěvují daný řetězec, souvisí s počtem jeho prodejen, ale také s výhodami, které zákazníkům nabízí. Zde jsou zase často úspěšné menší řetězce," uvedl Skála.

Tržby 16 největších obchodních řetězců, které se specializují na nepotravinářské zboží, loni vzrostly o necelé tři miliardy zhruba na 45 miliard korun. První tři pozice na žebříčku největších obchodníků stejně jako předloni patřily právě prodejnám nabízejícím výrobky pro hobby a zahradu.