Například společnost Tesco Stores ČR, která v Česku provozuje síť šesti obchodních domů a 20 hypermarketů, zlevnila letní oděvy, plavky, značkové sportovní zboží, plážovou obuv či dětské bazény o 20 až 50 procent. "Tyto slevy platí do 28. června. Poté plánujeme ještě větší slevy, které se budou týkat více letního zboží," řekla včera mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková.

Letní výprodej co nevidět odstartuje ve svých prodejnách Albert a Hypernova také společnost Ahold Czech Republic. "Slevy zahájíme poslední červnový týden a budou dosahovat až 50 či 60 procent. Kromě tradičního textilu půjdou dolů také například ceny vybraných druhů elektroniky," řekla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá. Rovněž Ahold plánuje letních slevy v etapách.

Letní slevy začínají rok od roku dříve

První slevy jarního a letního zboží začaly v tuzemských obchodech již na začátku června. Cedulky upozorňující na slevy tehdy visely například ve výlohách obchodů pražského nákupního centra Vinohradský pavilon.

V Česku začínají letní slevy rok od roku dříve a kopírují tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují v Evropě velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.

"Letní snížení cen se oproti minulosti stále častěji uplatňuje v dalších segmentech maloobchodního trhu. Se sezonními výprodeji se tak spotřebitelé setkávají například v obchodech se sportovními potřebami, zahradní technikou či kosmetikou," řekla již dříve mluvčí GE Capital Multiservis Eva Chaloupková.

Obchodníci se shodují na tom, že díky velkým sezonním výprodejům si uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Podle odborníků obchodům sice kvůli sezónním slevám pravidelně roste počet zákazníků, na druhou stranu ale obrat většinou vykazuje mírný pokles.