Výroba v automobilce, kde své modely vyrábějí Peugeot, Citroën a Toyota přitom běží už od konce února.

Prvních 300 bytů vzniká přestavbou bývalých kasáren. Zbylé by měly být postaveny v lokalitě u vodárny. Z infrastruktury potřebné pro jejich stavbu se ale buduje zatím jen kanalizační sběrač. Chybí peníze na vodovod nebo rozvody elektřiny a plynu.

Podle zprávy ministerstva průmyslu a obchodu, kterou vláda schválila   má příprava stavby bytů v Kolíně zhruba roční zpoždění a dokončení infrastruktury si vyžádá zhruba 300,5 miliónu korun. Částku 151 miliónů korun poskytne ministerstvo financí a ministerstvo dopravy dostalo za úkol vypracovat plán obchvatu města a silničního napojení nové automobilky.

Byty jsou hlavním lákadlem pro zaměstnance továrny, které podnik shání po celé republice.

Problém s D11

Podobnou ostudou dopadl i slib postavit k automobilce odbočku z budované dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové. Dálnice je v daném úseku hotová jen zčásti a na konci roku by tu auta měla projíždět, ovšem jen v jedné polovině dálnice, ta druhá se bude stále stavět. Ředitelství silnic a dálnic se domnívá, že tím se slib daný vládou v roce 2001 splní.