Projekt nese podle deníku, který se odkázal na zdroj z automobilky, název 3K a chce navázat na někdejší typ brouka. Volkswagen tak chce zopakovat například krok automobilky renault, který vyrábí auto Dacia Logan. Pokud by Volkswagen začal levný vůz opravdu vyrábět, byl by určený pro asijské, především čínský, trhy.

Mluvčí Škody Auto, dceřiné automobilky Volkswagenu, Vladimír Šulc řekl, že o podobném projektu nic neví. Možnost výroby vozu, který by se prodával za 3000 euro je podle něj nepravděpodobná.

S luxusem firma příliš neuspěla

Nynější ředitel německé automobilové skupiny Bernd Pischetsrieder prosazuje ve Volkswagenu odlišnou strategii než jeho předchůdce Ferdinand Piëch. Ten se snažil značce získat luxusnější pověst. Například model limuzíny Phaeton ale na trhu neuspěl. Pischetsrieder dokazuje, že by rád vyráběl auta, která by si mohli koupit i méně majetní lidé.

Příklad dal s modelem Fox, který byl původně určen pro jihoamerický trh, posléze se ale začal prodávat i v Evropě. Jeho cena přesahuje 200 tisíc korun. Na českém trhu se nyní pod hranicí 200 tisíc korun prodává například Dacia Logan, které se za první čtyři měsíce letošního roku prodalo 824 kusů.