Snížení cen je opravdu razantní. Člověk za dopravu sebe a automobilu dosud platil za zpáteční jízdenku asi 300 liber. Nyní bude cena začínat na 50 librách, což je cena srovnatelná s cenou letenek z Británie do Francie nebo Španělska.

"Je trochu šílené, že se to nestalo už v minulosti," řekl předseda společnosti Jacques Gounon.

Eurotunel byl otevřen v roce 1994 a jeho skutečný význam pro dopravu mezi Británií a Francií není ani zdaleka takový, jako se čekalo. Turisté, kteří jedou do Británie za památkami, dají většinou přednost klasické cestě trajektem, lidé, kteří sem jezdí častěji, využívají leteckou dopravu, protože do Londýna létá většina nízkonákladových leteckých linek.

;

.: Eurotunel (žlutá blikající linka) mezi francouzským Calias a britským Folkestonem cestující příliš nevyužívají. Společnost, která ho provozuje dluží 6,4 miliardy liber.

Loni se počet automobilů v tunelu snížil o osm procent a počet autobusů o 12 procent. Celkový provoz se snížil o sedm procent. Dokonce se stávalo, že vlak, který uveze až 180 aut jich vezl jen několik. Doprava se tak nevyplácela.

Společnost je také dlouhodobě ve ztrátě a má dluhy přesahující 6,4 miliardy liber, což je v přepočtu asi 270 miliard korun. Společnost chce, aby jí věřitelé dvě třetiny dluhu odpustili.