Pokud se tedy cena jízdného přepočte na čas, patří Praha mezi levnější sídla. Problém je v tom, že lidé za lístek musí stejně zaplatit 20 korun, i když čas nevyužijí. Cestování po hlavním městě se tak stává nejdražším v zemi. Lidé v menších městech mají k dispozici lístky na dobu kolem 45 nebo 60 minut, proto jsou levnější.

Pokud se cena cesty bude přepočítávat na hodinu, zaplatí nejvíce lidé v Liberci a v Karlových Varech. Lidé v Liberci za hodinu cesty platí přes 21 korun. K dispozici je ale lístek na 45 minut za 16 korun. Podobně v Karlových Varech v přepočtu na hodinu zaplatí 22 korun, lístek si ale koupí za 15 korun za 40 minut a na cestu po městě jim stačí.

Obyvatelé nebo návštěvníci druhého největšího českého města Brna koupí lístek za 13 korun na 40 minut. Hodiny cesty je tak vyjde na téměř 20 korun.

Jednoznačně nejlevnější lístky mají v Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. V Budějovicích za hodinu cesty tu lidé zaplatí 14 korun, v Ústí za hodinu cesty zaplatí stejně jako v Plzni, 16 korun. Právě tolik stojí v přepočtu i cena hodiny cestování po Praze. Takový lístek ale neexistuje.

Ceny městské dopravy v některých městech v ČR
město cena základní* jízdenky (Kč) čas (min) cena za hodinu cesty
Brno 13 40 19,50
České Budějovice 14 60 14
Karlovy Vary 15 40 22,50
Liberec 16 45 21,30
Pardubice 18 60 18
Plzeň 16 60 16
Praha 20 75 16
Ostrava* 17 60 17
Ústí n/Lab 16 60 16
Zlín 12 40 18
pozn:* základní jízdenkou se rozumí přestupní lístek pro dospělého člověka bez slev
zdroj: dopravní podniky

Málokteré krajské město je ale tak velké, aby tu lístek na hodinovou jízdu měl smysl. Lidé proto nejčastěji využívají lístky například na 15 minut jízdy, na delší cesty pak lístky s platností kolem 45 minut.

Jízdné v krajských městech zdražuje většinou častěji, než v Praze, nárůst pak ale není tak velký. Jde většinou o koruny. V hlavním městě jízdné zdražovalo naposledy v roce 1998, předplatní kupóny zdražily v roce 2000.

Srovnání cen jízdného MHD v Praze s evropskými města najdete zde.