Údaje odkud kam a kdy lidé pojedou, si na lístek mohou vyplnit na jízdence sami klidně až před začátkem cesty. Podmínkou je, že jízdu musí absolvovat do 3. října 2005.

Před supermarketem, který lístky nabízí, se tvoří obrovské fronty. Dráhy doufají, že podobným krokem přilákají nové zákazníky, kteří dají přednost železniční dopravě po Německu a nadále ji budou využívat. Dráhy jsou s akcí velmi spokojeny. "Máme s ní velký úspěch," řekl mluvčí drah Gunnar Meyer.

Cesta za polovinu

Lidé, kteří by lístek použili na cestu z Hamburku na severu země do Mnichova, zaplatí za cestu a zpět 50 eur, pokud by využili běžný lístek koupený na kase na nadraží, vyšla by je cesta na 111 eur. Cesta vlakem mezi oběma městy trvá asi šest hodin. Padesát euro, tedy cena lístku v probíhající akci, se vyrovná zhruba ceně jízdenky mezi Hamburkem a Berlínem - na trase cestující stráví hodinu a půl.

"Německé dráhy mají špatný image, mnoho potenciálních klientů je považuje za příliš drahé. Musejí přijít s akcí, která jejich obraz na veřejnosti změní," vysvětlil  v rozhlasové stanici Inforadio Karl-Peter Naumann, šéf železničního sdružení Pro-Bahn.

Radost pro překupníky

Akce s prodejem lístků a obchodech má mnoho kritiků. Stěžují si například cestovní kanceláře, které také mohou jízdenky na vlak prodávat, že jim tato akce, která ale trvá jen do 28. května, ubírá zákazníky. Hrozí také to, že lidé lístků nakoupí mnoho a budou je nabízet jako zprostředkovatelé ve chvíli, kdy už akce platit nebude. I zvýšená cena se ale zákazníkům na dlouhé cesty stále vyplatí. Pravidla další obchodování s lístky sice zakazují, (jeden zákazník si může koupit maximálně pět lístků), už teď je ale jasné, že to jen těžko někdo uhlídá.

Dráhy v supermarketu nabízejí statisíce lístků, vyplatí se je využít pro trasu delší než 160 kilometrů. Může se ale stát, že ani poté nebude lístek výhodnější, než by lidé koupili na nádraží. Podle tamního sdružení spotřebitelů si o tras kolem 150 kilometrů musí spotřebitel ceny přepočítat a zjistit, co jej vyjde levněji.