Na druhou stranu německá Lufthansa vykázala v prvním čtvrtletí ztrátu 116 miliónů eur. Za loňský rok si na své nepřišla ani další z největších evropských společností v Evropě, British Airways. Vydělala "pouhých" 49 miliónů liber, tedy asi 2,3 miliardy korun, což byl v porovnání s rokem 2003 pokles o 40 procent.

Čistý zisk Air France v prvním celém finančním roce po fúzi s nizozemskou společností KLM [celá zpráva] činil 351 miliónů eur a tržby dosáhly 19,08 miliardy eur. Analytici čistý zisk odhadovali na 305 miliónů eur a tržby na 19,3 miliardy eur. Firma uvedla, že vysoké ceny ropy ji stály 2,65 miliardy eur. Společnost, která je součástí aliance Skyteam, je nyní třetí největší v Evropě.

Vysoké ceny ropy řeší společnosti tzv. palivovými příplatky, které slibují zrušit, jakmile ceny ropy dlouhodoběji klesnou. Zatím je však ale zvyšují a stále tvrdí, že tyto peníze vysoké ceny ropy stejně nepokryjí.

Air France KLM už ohlásil, že příplatek zvýší o jedno euro pro lety na krátkou trať a o osm eur na dálkové lety. Příplatky i Lufthansy nebo British Airways jsou nyní kolem tisíce korun.

Na ropu doplatily i ČSA

Vysoké ceny ropy srazily i zisk Českých aerolinií. Očekávaly, že za loňský rok budou v plusu asi 620 miliónů korun, ve skutečnosti to bylo 324 miliónů. Náklady na palivo narostly o 900 miliónů korun. [celá zpráva]

Také ČSA příplatky za ropu, které zavedly loni v září, zvyšují. Za cesty po Evropě nyní cestují k letence zaplatí sedm eur, tedy asi 210 korun, za dálkové lety 18 eur, tedy asi 540 korun. [celá zpráva]