Takový požadavek ale neodmítalo jen vedení firmy ale také ostatní odboráři. Strojvůdci až minulý týden přistoupili na návrh, který předložila zprostředkovatelka. Tedy, že se kolektivní smlouva podepíše nyní a teprve až příští rok se začne jednat o změnách tarifového zařazení některých profesí.

Podle mluvčího Federace strojvůdců Libora Poláčka ale budou přesuny velmi složité, protože pokud ČD přidají strojvůdcům, budou chtít více peněz i jiné profese. V tomto smyslu se už vyjádřil šéf největší železniční odborové centrály OSŽ Jaromír Dušek. Podle něho existuje na dráze hned několik desítek profesí, které jsou podobně zatíženy a také by zasloužily výraznější zvýšení platů.

Zaměstnanci na železnici měli loni průměrnou mzdu 18 340 korun. Podnik je největším zaměstnavatelem v zemi, pracuje v něm asi 70 tisíc lidí, ČD jich letos asi 6000 propustí.

Podepsání kolektivní dohody bylo jednou z priorit nového generálního ředitele Josefa Bazaly. Ten do čela ČD nastoupil minulý týden. Vystřídal Petra Kousala, který rezignoval kvůli sporům s ministrem dopravy Milanem Šimonovským. [celá zpráva]