Počet zaslaných SMS narostl v té chvíli asi trojnásobně. Podle statistiky firmy T-Mobile provoz rostl také po každé ze tří branek, které Kanada inkasovala. Naopak deset minut před koncem utkání se provoz propadl na 70 procent běžných nedělních hodnot.

"Během finálového zápasu mezi 21:00 a 22:00 odbavila SMS centra Eurotelu téměř půl miliónu SMS a více než 2800 MMS zpráv, což je v případě MMS jen o třetinu méně než během silvestrovské noci roku 2004," uvedla mluvčí Diana Dobálová. Silvestr je tradičně nejvytíženější období roku, co se textových a obrazových zpráv týče.

Finále hokejového šampionátu negativně ovlivnilo zájem o hlasování v rámci soutěže Česko hledá SuperStar. "Oskarovo dohledové centrum zaznamenalo 40procentní pokles v počtu hlasujících ve srovnání s průměrem hlasování ve všech předcházejících kolech soutěže," uvedl mluvčí Oskara Petr Šindler

Chtěli novou televizi

Velká sportovní utkání jsou spojena i s tím, že lidé si více kupují nové televizory. "Prodej televizí stoupl (během hokejového mistrovství) až o 400 procent," řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.

Na odbyt šly především plazmové televize s úhlopříčkou 105 centimetrů, jejichž cena je zhruba 47 000 korun. "Dobře se prodávaly rovněž televize s úhlopříčkou 70 centimetrů a více," podotkla Havlíčková.

Řetězec Datart dokonce slíbil všem, kdo si v průběhu šampionátu koupí televizor s plazmovou obrazovkou, a Češi poté vyhrají, vrátí těmto zákazníkům 40 procent ceny.

"Očekávaný nárůst prodejů plazmových televizorů během letošního hokejového šampionátu se potvrdil. Za poslední tři týdny jejich prodeje stouply zhruba čtyřnásobně," řekl výkonný ředitel společnosti Datart Pavel Sláma.

Lidé po restauracích utratili půl miliardy

V restauracích a barech lidé během hokejového šampionátu utratili odhadem půl miliardy korun. Výdělky stoupaly s tím, jak Češi postupovali do dalších bojů.

Tržby byly asi poloviční ve srovnání s loňským rokem, kdy se mistrovství konalo v Praze a Ostravě a majitelé restaurací tak vydělávali i na zahraničních fanoušcích. Tvrdí to Jaromír Beránek z agentury Mag Consulting, která se zabývá cestovní ruchem.

Podle mluvčího Tipsportu Lubomíra Ježka byly zpočátku sportovní bary, jejichž největší síť v zemi firma provozuje, naplněny méně, než by se dalo čekat. "Teprve od čtvrtfinále to začalo v barech pulzovat, a to především při zápasech českého týmu," dodal.