Berdár by ve funkci nahradil dočasného ředitele, předsedu představenstva Ondřeje Felixe. Ten se řízení firmy musel dočasně ujmout poté, kdy byl v důsledku krachu privatizace Telecomu loni v listopadu odvolán předchozí generální ředitel Přemysl Klíma.

Výběr adeptů na nového šéfa Telecomu byl svěřen agentuře Egon Zehnder International, která v tom spolupracovala s nominačním výborem. V něm byli kromě Felixe náměstek ministra informatiky Michal Frankl, Bessel Kok jako představitel minoritního akcionáře Telecomu - konsorcia Tel Source, předseda Fondu národního majetku Jan Juchelka a náměstek ministra financí Zdeněk Hrubý.

Ze čtyř kandidátů

Do užšího výběru na post generálního ředitele se podle informací Práva dostali Berdár, generální ředitel společnosti GTS Milan Rusnák, Karel Pleva z poradenské firmy A. T. Kearney a bývalý šéf Východoslovenských železáren Košice Gabriel Eichler.

Výběr Berdára je podle ministra informatiky Vladimíra Mlynáře dobrá zpráva. "Je dobře, že byl vybrán profesionální manažer. Telecom potřebuje na místě generálního ředitele člověka s obchodními zkušenostmi," uvedl ministr s tím, že očekává, že se novému šéfovi firmy brzy podaří pohnout s cenami připojení na internet.

Ministr očekává od nového vedení Českého Telecomu i kroky, které by zvýšily cenu této společnosti před dalším pokusem o privatizaci, s nímž vláda počítá v roce 2004. Zastavit je třeba pokles výnosů a účinněji čelit tvrdé konkurenci nejen mobilních operátorů, ale i alternativních provozovatelů hlasových služeb z pevných telefonních linek.

Vedení slibuje lacinější služby

Konkurenci se Telecom snažil čelit novou strukturou tarifů, která by lépe odrážela náklady vynaložené na jednotlivé služby. Snížil ceny za místní, meziměstské a mezinárodní hovory, i za vytáčený přístup na internet. Současně ovšem výrazně zvedl měsíční paušální poplatky. Přes volný kredit, které tarifní programy obsahují, to loni vedlo k úbytku 181 tisíc zákazníků. Tuto chybu by už Telecom neměl opakovat. Již v tomto měsíci slibuje zavést čtyři nové cenové programy pro firemní klientelu a s výhodnější nabídkou přijít i pro domácnosti.