Maximum 3,5 tuny platí v Rakousku a limit 12 tun v Německu. K novému rozhodnutí řídícího výboru přispěly výsledky měření intenzity dopravy, který si ministerstvo zadalo. Ve výboru, který elektronické mýtné připravuje, jsou zástupci několika ministerstev.

Podle měření je podíl vozidel nad 7,5 tuny a do 12 tun na růstu dopravních výkonů zanedbatelný. Náklady na správu systému pro vybírání peněz od vozidel nad 7,5 tuny by výnos z vozidel o tonáži mezi 7,5 tunami a 12 tunami nepokryl náklady na správu systému pro tato vozidla.

Podle výzkumu má nejvyšší podíl z nákladních vozidel na dálnicích kategorie těžkých kamiónů nad 12 tun, tedy vozidel se čtyřmi a více nápravami, kterých jezdí po českých dálnicích 15,5 procenta ze všech uživatelů tohoto typu silnic. Středně velká nákladní vozidla nad 7,5 tuny se na provozu na dálnicích podílejí z 6,8 procenta a vozy nad 3,5 tuny do 7,5 tuny tvoří 6,3 procenta uživatelů dálnic.

Šimonovský chce mýtné zavést ještě v průběhu roku 2006, je proto možné, že limit bude 12 tun, protože sám ministr tvrdí, že čím větší rozsah, tím déle by zavádění mýtného trvalo. Úřad přitom ještě nevypsal ani výběrové řízení na firmu, která systém v ČR zavede.