Nucený správce řekl, že vzhledem ke krachu jednání s čínskou společností SAIC lze čekat masivní propouštění. Rover v závodě Longbridge zaměstnává zhruba 6000 lidí, kteří jsou už týden na nucené dovolené. V ohrožení ale může být až 15 000 dalších lidí, kteří pracují v dodavatelských firmách.

"Dnes ráno jsme od společnosti SAIC obdrželi kopii dopisu, v němž podnik ministerstvu průmyslu a obchodu sděluje, že nemá zájem převzít ani celý podnik, ani jeho část," sdělil Ian Powell z PricewaterhouseCoopers.

Rover je poslední velkou automobilkou, která je dosud v britských rukou. PricewaterhouseCoopers sdělil, že není takřka žádná šance, že by se podařilo Rover prodat jako celek.

Potíž pro Blaira

Kolaps Roveru znamená velkou přítěž pro labouristickou stranu premiéra Tonyho Blaira, která nyní usiluje o další mandát. Volby se přitom budou konat už začátkem května.

MG Rover kdysi vyráběl vozy Mini a Land Rover, které se staly ikonami britského automobilového průmyslu.

Land Rover ale od roku 2000 nemá s MG Roverem nic společného a patří do skupiny americké automobilky Ford Motor, stejně jako značky Volvo, Jaguar či Aston Martin. Značka Mini zůstala německé BMW po nezdařené alianci obou firem.