"Investor má zde bezprostřední možnost získat specializovaného výrobce automobilů, který disponuje unikátním designem a výrobními schopnostmi," uvedl ve sdělení nucený správce Steven Pearson. Dodal, že PwC nyní zkoumá možnost restrukturalizace firmy a je otevřena nabídkám převzetí.

V konkurzu jsou i další dvě dceřiné firmy, MG ROver Group a Powertain, jež bankrot vyhlásily v pátek. [celá zpráva] V ten den PricewaterhouseCoopers převzal nucenou správu.

Automobilka má problémy už delší dobu. Nejprve se snažila dohodnout s největším čínským výrobce aut Shanghai Automotive Industry na převzetí. Dohoda ale zkrachovala. Automobilka zastavila výrobu, protože jí firmy nedodaly součástky.

Rodiny míří s výzvou k Blairovi

Britská vláda (MG Rover většinově patří státu) se rozhodla automobilce pomoci a dala jí úvěr 6,5 miliónu liber (asi 280 miliónů korun), který vystačí zhruba na týdenní provoz. Uvažuje o další pomoci, opět v řádu týdne.

Rodinní příslušníci zaměstnanců Roveru se ve středu vydali na cestu svými automobily z Birninghamu do Londýna, kde chtějí na problém upozornit premiéra Tony Blaira. Cíl jejich cesty je v Downing Street, kde Blair bydlí. Chtějí mu předat dopis s výzvou, aby se vláda ještě jednou pokusila přivést čínskou společnost k jednání.

Pokud automobilka padne, přijde o práci přímo šest tisíc lidí a další tisíce v dodavatelských firmách a ve městě Longbridge, kde má automobilka hlavní působiště.

MG Rover kdysi vyráběl vozy Mini a Land Rover, které se staly ikonami britského automobilového průmyslu. Land Rover však již patří americké automobilce Ford Motor a značka Mini zůstala německé BMW po nezdařené alianci obou firem.