Firma nejprve usilovala o spojení s čínskou společností Shanghai Automotive Industry, jednání ale v minulých dnech zkrachovala. Britská vláda byla ochotná poskytnout automobilce až 100 miliónů liber jako překlenovací úvěr. To je asi 4,3 miliardy korun. S krachem jednání ale z úvěru sešlo.

"Vedení společnosti se v pátek ráno setkalo se zástupci firmy PriceWaterhouseCoopers a udělalo potřebné kroky, aby jeho zaměstnanci převzali ve firmě nucenou správu," oznámila automobilka. Šest tisíc zaměstnanců ve městě Longbridge má příští týden přijít normálně do práce. Podnik přitom už několik dní nevyrábí, protože dodavatelé neposlali součásti.

O práci přijdou tisíce lidí

O svá místa zaměstnanci téměř jistě přijdou. Z jednání mezi nimi a vedením vyplynulo, že jako odchodné dostanou 12 tisíc korun za každý rok, který ve firmě pracovali. Práci ale ztratí mnohem více lidí. Odhady mluví až o dvaceti tisících ohrožených zaměstnanců firem, které Roveru dodávají díly, nebo jsou navázané na působení firmy ve městě. Vláda až slíbila, že podnikům, které se dostanou v souvislosti s pádem automobilky do problémů, poskytne celkem až 40 miliónů liber (asi 1,7 miliardy korun).

Firma vznikla v roce 1905, v 90. letech ji krátce vlastnila německá automobilka BMW, pak se ale vrátila pod správu státu.

Britská Rover MG není nijak ekonomicky spojená s automobilou Land Rover, která patří pod křídla koncernu Ford Motor Company. Tyto automobilky totiž bývají často mylně zaměňovány.