Odbory požadovaly růst mezd o deset procent, vedení firmy nabízelo maximální růst o inflaci, tedy asi o tři procenta.

Odboráři nárok na vyšší mzdy zdůvodňovali tím, že Škodě roste zisk nejvíce ze všech automobilek koncernu Volkswagen. V roce 2004 jí stoupl zisk dvojnásobně na 3,5 miliardy korun.

Že své požadavky myslí vážně, dokázali odboráři 30. března, když na hodinu přerušili práci a shromáždili se před podnikem na demonstraci. [celá zpráva] Byla to první stávka v historii Škody Auto.

"Po stávce bylo dohodnuto stažení mzdového návrhu firmy a jednalo se o návrhu odborů," popsal Cvrček. Kromě sedmiprocentního navýšení mzdových tarifů se vedení společnosti a odbory dohodly, že za účast na středeční stávce nebude nikdo postihován.

Bonus 3500 korun

Kromě sedmiprocentního nárůstu mezd dostanou zaměstnanci za duben, tedy v květnové výplatě, mimořádný bonus 3500 korun. Nejméně stejný bonus jim firma slíbila i na příští rok. Navíc se zvýší hodinová mzda za odpolední směbnu (o 50 haléřů) a za práci v noci ( o korunu). S tarify se zaměstnancům zvýší i osobní ohodnocení. Firma bude navíc lidem na penzijní připojištění přispívat 300 korun měsíčně místo dosavadních 150 korun.

"Poté, co bude podespána kolektivní smlouva, odvolají odbory stávkovou pohotovost," doplnil Cvrček. Nová kolektivní smlouva bude platit od 1. dubna 2005 do 31. března 2006.