To všechno musí řetězce uvádět v reklamách, které na slevy poutají. Novela vznikla účelově po problematických novoročních výprodejích v řetězci Carrefour, kdy obchodníci zboží avizovali v letácích, ale neměli ho na skladě. Novela má podle Urbana zabránit, aby se obchody tímto způsobem snažily do prodejen přilákat co nejvíce lidí.

Pracovníci České obchodní inspekce při kontrolách letos v lednu zjistili, že supermarkety a hypermarkety nabízely na reklamních letácích některé zlevněné výrobky, které ve skutečnosti nebyly v prodeji i další pochybení. [celá zpráva]

Obchodní řetězce jsou po problémech s novoročními výprodeji opatrnější. Už nyní při inzerování slev uvádějí i množství zlevněného zboží. Chtějí se tak vyhnout další kritice od kontrolorů ČOI ale i od zákazníků.

Několikátý pokus

Novela zákona o reklamě, která omezení obsahuje, ležela vládě na stole několikrát a několikrát byla odložena. Ministři vždy Urbanovi doporučili ji nějak dopracovat. Když ji dal k posouzení legislativní radě vlády, seškrtala mu ji tak, že zákon nakonec nic nového nezaváděl a jen opakoval to, co už nyní platí.

Urban tedy musel návrh udělat znova. U vlády s ním uspěl ve středu, nyní ještě musí projít legislativním procesem, tedy Sněmovnou, Senátem a musí získat podpis prezidenta republiky.