Ministerstvo dopravy například navrhuje, aby si kamióny musely kupovat známku i v případě, že budou jezdit po silnicích prvních tříd. Zpoplatnit by se měly i některé mosty nebo tunely.

"Nelze ale očekávat, že by přechodná opatření do doby, než se v ČR zavede elektronické mýtné, začala platit během krátké doby," řekla mluvčí ministerstva dopravy Marcela Švejnohová.

Nyní kamióny platí stejně jako osobní vozidla, kupují si časově omezené známky. Na rozdíl od vozů do 3,5 tuny si ale mohou koupit i jednodenní dálniční známky.

Resort chce omezit průjezd kamiónů přes ČR poté, co počet těžkých vozů na dálnicích po vstupu země do EU prudce stoupl. Německo a Rakousko navíc používají elektronický výběr mýtného, a některých společnostem se tak vyplatí projíždět přes ČR, místo přes tyto země. Česko plánuje zavést elektronické mýtné v roce 2006, nyní je na řadě výběrové řízení na firmu, která výběr mýtného bude zajišťovat.