Hlavní obsah

Návrat trolejbusů se Praze osvědčil, chce přidávat další kloubové

Novinky, tov

Na lince mezi Palmovkou a Letňany v Praze začne od středy 27. března vozit cestující kloubový bateriový trolejbus. Doplní tak první trolejbus, který na severu metropole jezdí už od podzimu 2017. Dopravní podnik počítá do budoucna s přidáváním dalších hlavně kloubových trolejbusů.

Foto: Petr Ludvíček, DPP

Trolejbus Škoda 27Tr

Článek

Trolejbusy se vrací do Prahy skoro po půl století. Na rozdíl od svých předchůdců dokáží díky bateriím jezdit po části trasy i bez trolejí. Jde o kombinaci elektrobusu a trolejbusu.

Loni v létě začal jezdit trolejbus Škoda 30Tr a nyní se k němu přidá kloubový model Škoda 27Tr. Oba trolejbusy budou v provozu denně na lince 58 spojující stanice metra Palmovka a Letňany.

Testování nového modelu bude trvat tři týdny a pokud se osvědčí, mohl by v budoucnu sloužit i při projektu elektrifikace autobusové linky č. 140 (Palmovka – Čakovice / Miškovice).

„Systém dynamického dobíjení bateriového trolejbusu Škoda 30Tr se nám v dlouhodobém zkušebním provozu osvědčil. Provoz linky č. 58 dokazuje, že se nám daří technicky i ekonomicky zabezpečovat pravidelnou ekologickou dopravu pro pražské cestující. Výhledově počítáme se zavedením dalších bateriových trolejbusů, a to přednostně právě v kloubovém provedení,“ řekl šéf DPP Petr Witowski.

Pražané chtějí zpět trolejbusy, tvrdí Dopravní podnik a zahájil zkušební provoz elektrobusuVideo: Novinky

Nový kloubový trolejbus je vybavený elektrickým vytápěním, klimatizací stanoviště řidiče a interiéru pro cestující.

Troleje nemusí vést všude

Bateriové trolejbusy kombinují výhody trolejbusů i elektrobusů. V úsecích s trolejovým vedením využívají jak přímé napájení z troleje, tak i dynamické nabíjení trakčních baterií.

Vybudování trolejového vedení je klíčové zejména v kopcovitých energeticky náročných částech linky. Technologie však zároveň umožňuje nezávislý bateriový provoz v místech, kde by bylo vybudování trolejového vedení technicky či majetkoprávně složité, neekonomické či z jiných důvodů nevhodné. Dá se tak vyhnout zejména složitým trolejovým konstrukcím v křižovatkách nebo depech.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám