Do letounu se vejdou až 301 cestující a poprvé by se na cestu mohlo vydat v březnu. O letadla projevila zájem například pákistánská letecká společnost, dostane je v lednu 2006. Aby letadlo doletělo avizovaných 17 450 kilometrů, musí bý naplněny všechny tři přídavné nádrže.

"Je to letadlo s nejdelším doletem na světě," řekl viceprezident firmy Larse Andersen před zástupem zákazníků, dodavatelů, zaměstnanců a novinářů u montážního závodu firmy v Everettu ve státě Washington. Tam firma montuje také obří jumba 747 a letadla řady 767.

Cestující tak mohou bez mezipřistání létat například mezi Los Angeles v USA a Johannesburgem v Jihoafrické republice nebo mezi New Yorkem a Jakartou v Indonésii.

Přímé spojení ale neplatí pro všechna města. Například při letu mezi bristkým Londýnem a australskou Sydney bude stejně letadlo muset přistát. Na cestě musí bojovat se vzdušnými proudy, což ho stojí spoustu paliva, které pak musí doplnit.

Konkurence Airbusu

Nový model bude v přímém konkurenčním postavení k letounům Airbus A340-600 a A340-500. Boeing slibuje, že náklady na provoz budou o 18 procent nižší.

Evropský konkurent Boeingu Airbus představil v polovině ledna ve francouzském Toulousse největší letadlo na světě A380. Bude schopno přepravit až 555 cestujících, jeho charterová verze až 800 lidí. [celá zpráva]