"Chtěli bychom tak získat patnáct procent evropského trhu oprav letounů typu Boeing a až deset procent oprav letadel typu Airbus," řekl prezident ČSA Jaroslav Tvrdík. Podle něj aerolinie už letos chtějí od oprav pro externí zákazníky inkasovat asi 300 miliónů korun, až bude hangár v provozu, měly by tržby z této služby jít do miliard.

Aerolinie stále dokončují podrobnosti smlouvy o nákupu 12 letadel typu Airbus. Smlouva však stále ještě není podepsaná. Podle Tvrdíka je to tím, že smlouva má několik set stránek a ČSA věnují pozornost každému detailu. "Rozhodující je pro nás kvalita kontraktu, nikoliv rychlost," říká Tvrdík.

Airbus už ale školí pro nová letadla piloty, dvanáct z nich už má výcvik za sebou. ČSA pořizuje letadla formou pronájmu od leasingové společnosti. Která to bude ještě není jasné, výběrové řízení začne 1. dubna.

Proti vysokým náhradám

Aerolinky se také připojily k protestu ostatních evropských dopravců proti vysokým odškodněním v případě zrušení letů. Evropská komise stanovila, že aerolinky by měly vyplácet každému cestujícím v případě zrušení letu až 18 tisíc korun.

"Výše kompenzací, jakou EK nastavila a nemožnost leteckých společností zprostit se odpovědnosti v případech, jež nezaviní,  považuji za neuvěřitelnou," řekl Tvrdík. Nárok cestujících na odškodnění v případě, že chyba je na straně aerolinek, uznává.