V pátek 8. března začnou dělníci připravovat pokračování modernizace dálnice D1, konkrétně začne omezení v úseku mezi Mirošovicemi na 21. km a Hvězdonicemi na 29. km a mezi Souticemi na 56. km a Loktem na 66. km. Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dokončí modernizaci nový dodavatel. Česko-kazašsko-italské sdružení kolem firmy Geosan si s ŘSD loni navzájem vypověděly smlouvu.

Pracovat se bude ještě na čtyřech úsecích na Moravě. Celá znovu postavená dálnice za provozu mezi Mirošovicemi a Brnem má být podle resortu kompletně hotová v roce 2021.

Nové úseky

V polovině měsíce začne stavba dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Na konci března bude oficiálně zahájena první část obchvatu Českých Budějovic na D3.

Nový úsek D3 postaví za sedm miliard italsko-slovenské sdružení

„V pátek 29. března oficiálně zahájíme stavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice - Třebonín, letos ještě začneme stavět první část obchvatu od Úsilného. Dálnice D3 se stane nejrozestavěnější dálnicí v České republice, najednou by se mohlo stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice, ze kterých jen letos půjde do provozu osm kilometrů,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Úseky mají být dokončené v roce 2022.

Na dálnici D1 odstartovala dlouho očekávaná modernizace

Modernizace D1

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Dohromady včetně modernizace D1 má být letos zahájeno 178 kilometrů staveb silnic a dálnic. Vedle výše uvedených to je například karlovarská D6, chomutovská D7, hradecká D11, ale také obchvat Frýdku-Místku na D46 a D56, pokračování dálnice D48 nebo obchvat Otrokovic na D55.

Dosavadní tempo výstavby v Česku nebylo nejrychlejší, zaostáváme tak třeba za Poláky či Maďary. Loni bylo otevřeno 26 kilometrů dálnic, z toho ovšem jen čtyři kilometrů nových, zbylou část tvořila rekonstrukce D1.