Po loňském zisku 70 miliónů se ČSA vyhouply kladného hospodářského výsledku, zisk je však překvapivě nízký. Přes růst výnosů totiž zisk ČSA zaostal za plánovaným, jenž měl být 622 miliónů korun. Předseda představenstva a prezident ČSA Jaroslav Tvrdík to vysvětluje nečekaně prudkým nárůstem cen pohonných hmot, na něž loni musely ČSA vynaložit o 900 miliónů korun více, než původně předpokládaly.

"Dynamikou růstu jsme předstihli všechny letecké společnosti v okolních zemích a upevnili svou pozici na jednom z nejliberálnějších trhů, jímž je naše domovské letiště v Praze-Ruzyni," komentoval Tvrdík neauditované výsledky.

Deset nových destinací

Na rekordním růstu počtu cestujících mělo podíl zejména otevření deseti nových destinací. ČSA začaly létat i do Glasgova, Krakova, Luxemburgu, Marseille, na další londýnské letiště Gatwick, do Samary, Jekatěrinburgu, Baku, i na souostroví Maledivy. Po loňském květnovém vstupu ČR do Evropské unie také vůbec poprvé nabídly cestujícím spoj vedoucí mimo území naší republiky, pravidelnou linku Marseille - Barcelona.

Celkem flotila ČSA nabízí lety již do 123 destinací ve 48 zemích. Za loňský rok se rozrostla o deset letadel a má tak 45 strojů. Do konce února k nim přibudou dva Airbusy 320, které si aerolinky pořídí formou operativního pronájmu od leasingové společnosti Singapore Aircraft Leasing Enterprise. Další dvě letadla nové generace Airbus 321, určená pro charterovou dopravu, budou ČSA dodány v květnu prostřednictvím leasingové společnosti General American Transportation Company.