Sportovní vozy jsou podle ředitele marketingu Nissan ČR Petra Minaříka zvláštní kategorií a rozhodně nejde o masový segment. "Jde o druhé až třetí auto v rodině, které svým využitím připomíná motocykl na čtyřech kolech. Zákazník si je pořizuje pro zábavu a také image, který sportovní vozy sebou nesou," uvedl.

Přestože jde o okrajový segment, má sportovní model v nabídce téměř každý velký výrobce.

Mezi nejoblíbenější sportovní vozy loni patřil Peugeot 307 CC, který si koupilo 110 zákazníků, Mazdu RX8 si pořídilo o 14 lidí méně a v nové Alfě Romeo 147 může od loňska jezdit 78 vlastníků.

Jediný český zástupce

Nejprodávanější tuzemská značka Škoda Auto v této kategorii zastoupení nemá, a tak zde české barvy hájí jediný zástupce - společnost Kaipan. Ta se specializuje na malosériovou výrobu sportovních kabrioletů, jež vycházejí z britského Lotusu Seven. Kaipan se základní cenou kolem 1,2 miliónu korun si loni v tuzemsku koupilo 16 zájemců.

Legendární italský výrobce Ferrari loni v České republice prodal 15 nových vozů, další specialista na sportovní vozy Maseratti dodal na trh sedm aut a německá automobilka Porsche prodala 12 exemplářů modelu 911.

Celkově se loni v České republice prodalo nových 132 973 osobních vozů, tedy o 11 procent méně než v roce 2003. Sportovní auta mají tržní podíl kolem 0,7 procenta.