Hotliner podezřívá Student Agency z nekalé soutěže. "Zároveň jsme podali i podnět na antimonopolní úřad pro porušování pravidel hospodářské soutěže," řekl právní zástupce Hotlineru Jan Pavlok. Totéž má úmyslu i ČSAD Liberec.

Student Agency na lince jezdí od 1. února, už první den cesty ji ale ČSAD Liberec, kterému patří autobusové nádraží v severočeské metropoli, odmítlo na nádraží vpustit. Cestující tak nasedat i vysedat museli na silnici před nádražím. Student  Agency situace využila a jako kompenzaci začala nabízet jízdenky za symbolické ceny. Odškodnění bude soudně vymáhat na ČSAD. Původně dopravce počítal se základní cenou 60 korun za jednu cestu.

"Je to pro nás ale jediná možnost obrany a dokud se spor nevyřeší, budeme v tom pokračovat," řekl jednatel Student Agency Radim Jančura.

Přetížené nádraží

Problémy, jež má Student Agency s ČSAD Liberec, je podle zástupce Hotlineru třeba řešit zákonnou cestou. "I my jsme měli potíže, také nás ČSAD Liberec odmítala na své nádraží pustit," řekl. Zákon ale podle něj jednoznačně majitelům takových zařízení, jako jsou rozvody elektřiny, telekomunikační sítě, letiště či nádraží, ukládá umožnit na ně přístup konkurenci. Výjimkou je, když je nádraží přeplněné.

Právě přeplněnost autobusového nádraží je nyní nejvážnějším argumentem, kterým ČSAD Liberec vysvětluje, proč na ně nechce další konkurenci pustit. Navíc podle vedení podniku byla licence, kterou Student Agency vydal pražský magistrát, nezákonná.

"Připravujeme podnět na ministerstvo dopravy a pražský magistrát, aby licenci na linku Praha - Liberec pro Student Agency zrušily a aby se uskutečnilo nové licenční řízení," řekl Wasserbauer.

Cestující ze sporů těží

Lístek z Prahy do Liberce stál v době, kdy na trase jezdil jen jeden dopravce, 78 korun a autobusy jezdily přeplněné. Nyní cena klesla na 60 až 70 korun, za některých podmínek dokonce na 50 korun. Služby na linkách se zlepšily. Cestujícím dostanou například občerstvení nebo denní tisk.

ČSAD se konkurenci brání hlavně proto, že z vytížené linky do Prahy dotuje nevýdělečné trasy v jiných místech regionu.