Hlavní obsah

Taxify nadále nesmí v Praze jezdit, rozhodl městský soud

Novinky, bož

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Provozovatel přepravní aplikace Taxify nesmí nadále působit v Praze, pokud nezačne dodržovat zákonné podmínky pro provozování taxislužby. Vyplývá to z úterního rozhodnutí Městského soudu v Praze. Společnost se proti rozhodnutí může odvolat.

Foto: Taxify

Aplikace Taxify

Článek

Soud dospěl k názoru, že společnost provozuje přepravní služby. Taxify dlouhodobě argumentuje tím, že pouze vyvíjí přepravní aplikaci a sama přepravní služby neposkytuje. Aplikaci podle společnosti mohou využívat všichni řidiči, kteří si ji nainstalují.

„Nesouhlasíme s dnešním rozhodnutím soudu a jsme připraveni se proti němu odvolat,” sdělil Novinkám šéf Taxify pro Česko a Slovensko Roman Sysel.

„Jeho dnešní výrok vnímáme nejen jako krok zpět pro Taxify, ale také jako prohru pro pokrok a svobodu v přepravě v České republice,” dodal.

„Doufáme, že v budoucnosti se Česká republika se svými zákony připojí k moderním zemím, které umožňují rozvoj svobodnějšího trhu v oblasti přepravy a že Češi budou moci i nadále ve městech svobodně používat inovativní způsoby přepravy,” uzavřel Sysel.

Městský soud se paralelně zabývá další žalobou proti Taxify, kterou podala společnost Liftago. Na jejím základě vydal Městský soud v Praze předběžné opatření, které určuje Taxify v Olomouci, Ostravě, Plzni a Českých Budějovicích, aby s její aplikací jezdili pouze licencovaní řidiči se zaregistrovanými vozy.

Digitální taxi platformy v Česku
Americký Uber Pop je platforma představující alternativu k taxislužbám. Řidiči poskytující služby prostřednictvím této aplikace zpravidla nejsou licencovaní taxikáři. Aplikace neumožňuje vybrat si konkrétní vůz nebo konkrétního řidiče. Charakteristickým znakem Uberu je takzvaný „price surging“, který cenu vypočítává podle aktuálního stavu nabídky a poptávky. V praxi to znamená, že ve špičce může být cena jízdy výrazně vyšší.
Estonské Taxify spolupracuje jak s licencovanými taxikáři, tak s těmi ostatními, které nazývá „privátními řidiči”. Aplikace neumožňuje vybrat si konkrétní vůz nebo konkrétního řidiče. „Když si u nás cestující objedná řidiče, přijede ten nejbližší,” uvedl šéf Taxify pro Česko a Slovensko Roman Sysel.
Tuzemské Liftago se stylizuje jako kombinace toho nejlepšího z „obou světů“. Spolupracující řidiči musí mít odpovídající oprávnění. Zároveň smějí spolupracovat i s jinými dispečinky nebo platformami. Aplikace umožňuje zvolit si řidiče podle uvážení, například podle ceny. Liftago řidičům ceny neurčuje, takže si řidiči mohou konkurovat.
Slovenský Hopin spolupracuje zhruba se dvěma stovkami licencovaných taxikářů. Aplikace umožňuje objednat taxi podle typu vozu, maximální ceny za kilometr a dalších parametrů jako pohlaví nebo hodnocení řidiče.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám