Telecom musel podle generálního ředitele Ondřeje Felixe čelit vlivu sílícího konkurenčního prostředí a regulatorních podmínek na českém telekomunikačním trhu. "Zaměřili jsme se na příležitosti z oblasti internetu a datových služeb," uvedl.

Zatímco počet zákazníků mobilních operátorů se loni zvýšil ze sedmi na 8,6 miliónu, počet uživatelů pevných linek stagnoval na necelých 3,7 miliónu. Výnosy z hovorného kvůli změně tarifů klesly o 35 procent na 13,7 miliardy Kč. Naopak výnosy z měsíčních paušálních poplatků se po loňském zdražení zvýšily o 46 procent na 10,6 miliardy Kč.

Pevné linky pro internet

Pevné linky Telecomu jsou podle mluvčího Vladana Crhy stále více využívány k připojení na internet. Provoz přes vytáčený přístup na internet se zvýšil meziročně o 26 procent a tvoří 48 procent z celkového provozu. Průměrné využití pevné linky díky internetu vzrostlo o sedm procent na 274 minut měsíčně.

Výnosy ze služeb ISDN vzrostly o 55 procent na 4,5 miliardy Kč a částečně tak kompenzovaly pokles výnosů z tradičního hovorného. Výnosy od provozovatelů jiných sítí poklesly o 34 procent na 2,6 miliardy Kč. Z toho výnosy od zahraničních operátorů klesly o 27 procent na 1,5 miliardy Kč v závislosti na poklesu cen za mezinárodní propojení.

Více než čtvrtinu celkových výnosů, okolo 13,9 miliardy Kč, tvořila konsolidace části příjmů mobilního operátora Eurotel, ve kterém Telecom drží 51 procent. Celkové konsolidované náklady poklesly kvůli sníženým cenám za propojení s ostatními operátory o sedm procent na 26,7 miliardy. Společnost loni investovala 11,3 miliardy korun, což je ve srovnání s rokem 2001 o 40 procent méně.