"Celých 25 let se americký Anheuser-Busch snažil o výmaz našich obchodních známek z registru ochranných známek zemí Beneluxu. Velmi vítáme, že bruselský Obchodní soud nevyhověl jejich žalobě a potvrdil naše práva k těmto ochranným známkám," uvedl ředitel Budvaru Jiří Boček.

Pivovar Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. V současné době brání své obchodní pozice a práva k ochranným známkám před soudními útoky společnosti Anheuser-Busch ve více než 40 soudních sporech a dalších více než 70 správních řízeních před patentovými úřady.

Ve většině sporů je českobudějovická firma úspěšnější, radost jí ale může pokazit Světová obchodní organizace. Tak v předběžném rozhodnutí řekla, že tzv. zeměpisné ochranné názvy si země nemohou nárokovat. 

Nárok na ochranu by pak ztratil nejen Budvar, ale třeba i parmská šunka nebo šampaňské víno. Pokud by někdo vyráběl stejně kvalitní produkt i jinde, mohl by ho také označit parmská šunka. Nyní se musí jmenovat jinak. Světová obchodní organizace definitivně rozhodne v březnu.