Článek
Teoretická kapacita terminálu je přitom jen 6,5 miliónů lidí ročně. Všichni cestující navíc jsou na úkor pohodlného cestování. Letiště se například snaží přesouvat lety do méně frekventovaných časů. Ruzyně v roce 2006 otevře nový terminál, který bude schopen odbavit přes 10 miliónů lidí. Budovaný prst C zvýší počet nástupních mostů na 27..
Kromě odbavovací haly začíná letiště omezovat také kapacita přistávacích a odletových drah. Letiště má jen dvě dráhy. V roce 2007 chce Česká správa letišť začít stavět novou, paralelní s tou stávající. Do stavby investuje pět až sedm miliard korun. Dráha by měla být dlouhá až 3200 metrů a v provozu bude od roku 2009.
S její stavbou nesouhlasí obyvatelé částí na severozápadě Prahy, Nebušic a přední Kopaniny. Vadí jim, že novou drahou se k nim letiště ještě více přiblíží. Naopak lidem ze západní a jihozápadní části Prahy nová ranvej od hluku uleví.
Stále více dopravců
Na ruzyňském letišti přistává stále více dopravců, výhodná poloha ve středu Evropy a také nízké poplatky lákají do Prahy stále více společností.
"Například od ledna do března 2004 snížila ČSL přistávací poplatky na 145 korun za 1 tunu maximální vzletové hmotnosti letadla letadla na podporu zimních dopravních aktivit." řekl ředitel ČSL Martin Kačur. Od listopadu do konce března platí dopravci dokonce 100 korun za tunu vzletové váhy. "Díky tomu zaznamenává letiště nové projekty klasických i nízkonákladových aerolinií," doplnil Kačur.
Počet pravidelných linek vzrostl o 34 procent, počet charterových letů o 7,4 procenta. Podle dřívějších údajů Řízení letového provozu, přeletělo loni nad českým územím 565 tisíc letadel. V porovnání s rokem 2003 je to nárůst o pětinu.