Česká vláda už mýtné schválila, a přesto je rok 2006 šibeniční. Slovenské ministerstvo dopravy návrh teprve připravuje.

Prokopovič uvedl, že zatím není jasné, jaký systém výběru mýtného Slovensko zvolí.

Rozhodnutí, zda se přikloní spíše k německému modelu využívajícímu satelitní technologii GPS, rakouské mikrovlnné technologii, nebo například švýcarskému systému, vzejde právě z výběrového řízení.

V SR je nyní asi 313 kilometrů dálnic, velká část úseků je ve výstavbě. Silnice prvních tříd jsou dlouhé přes tři tisíce kilometrů.

Platby od kamiónů

Český ministr dopravy Milan Šimonovský už dříve řekl, že chce v budoucnu vybírat mýtné i na silnicích I. tříd. V ČR se nyní také zvažuje, zda od roku 2006 budou zpoplatněna jen vozidla s hmotností nad 7,5 tuny. Šimonovský navrhuje, aby to bylo 3,5 tuny.

Zavádění mýtného má mimo jiné omezit rostoucí objem nákladní automobilové dopravy.

Například na českých dálnicích po vstupu do EU přibyla polovina nákladních vozidel a další růst se čeká po zavedení mýtného v Německu. Z mýtného by také země měly vytěžit více peněz než z nynějších poplatků.