Hlavní obsah

RegioJet zaslal předžalobní výzvu FlixBusu. Stěžuje si na nekalou soutěž

Novinky, bož
Aktualizováno

Autobusový a vlakový dopravce RegioJet zaslal předžalobní výzvu svému konkurentovi v oblasti autobusové dopravy, německému FlixBusu. Svého konkurenta žádá, aby zanechal údajné nekalé soutěže. Společnost Radima Jančury o tom informovala v pondělí v tiskové zprávě. Pokud FlixBus na výzvu nezareaguje, chce se RegioJet obrátit na soud.

Foto: koláž Novinky.cz s použitím RegioJet a Flixbus

Autobusový a vlakový dopravce RegioJet zaslal předžalobní výzvu svému konkurentovi v oblasti autobusové dopravy německému FlixBusu.

Článek

RegioJet si nechal vypracovat expertní analýzu cen a nákladů. „FlixBus více než devět měsíců po vstupu na trh jezdí za ceny, které pokrývají jen 55 procent nákladů,” tvrdí RegioJet s tím, že jde o nekalou soutěž s cílem ovládnout trh a poškodit podnikání konkurentů.

Jančurova společnost napsala i eurokomisařce pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerové, aby konání FlixBusu prošetřila s ohledem na zachování „konkurenčního prostředí na českém a evropském trhu autobusové dopravy”.

RegioJet FlixBus navíc obvinil, že chce, aby se stal součástí jeho sítě a platil německému dopravci 30procentní provizi z prodaného jízdného.

Před používáním podnákladových cen v osobní dopravě v pondělí varovala Hospodářská komora ČR. „Ke vstupu na nový trh bezpochyby patří akviziční ceny a nejrůznější marketingové nabídky. Není však možné používat podnákladové ceny po dlouhou řadu měsíců a celoplošně, a k tomu účelu přerozdělovat výnosy z jiných spojů s cílem likvidovat domácí konkurenci nebo donutit ji k nevýhodné fúzi. Podle zkušeností nevede takový postup k lepšímu uspokojení cestujících, protože po odstranění konkurentů obvykle ceny jízdného vzrostou, kvalita služeb a hustota spojů se sníží a veškerý pozitivní efekt se ztratí,” uvedl předseda Dopravní sekce komory Emanuel Šíp.

„Věříme, že Flixbus jakožto odpovědná mezinárodní společnost tímto způsobem postupovat nebude a uchová si natrvalo dobré jméno i rostoucí oblibu českých cestujících,” dodal.

FlixBus: Jsme levnější, protože nemáme služby „zdarma”

„Prozatím jsme žádnou předžalobní výzvu neobdrželi,” sdělila Novinkám mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.

„Můžeme pracovat s nižší cenou, než je tomu u konkurence, která je nucena držet ceny vyšší vzhledem k různým službám takzvaně zdarma, které se však nutně promítají do cenotvorby,” uvedla k obvinění z podnákladových cen.

„Pohybujeme se vždy v zákonných mezích,” zdůraznila Čmielová.

Reklama

Související témata:

Související články

Německý dopravce FlixBus míří do USA

Německý autobusový dopravce FlixBus hodlá v příštím roce expandovat do Spojených států, jeho základnou se má stát kalifornské Los Angeles. Ve středu to oznámil...

Výběr článků

Načítám