Díky tomu by výkup a získání stavebních povolení mohly trvat necelé čtyři roky. Za další tři až čtyři roky by na trase mezi stanicemi Pankrác a Písnice mohly vyjet první vlaky.

DPP vloží do společného podniku 318,5 miliónu korun a získá v něm 49 procent. Penta vloží 331,5 miliónu korun. Celkový rozpočet společného podniku je 6,5 miliardy korun, což je 15 procent celkových nákladů na výstavbu metra. Kapitál společného podniku pokryje desetinu rozpočtu celého projektu, na zbytek si bude společný podnik brát bankovní úvěry.

Co nejrychleji vykoupit pozemky

Cílem podniku je co nejrychleji vykoupit pozemky potřebné pro výstavbu metra D, umožnit DPP získat stavební povolení na celou trasu, zajistit výstavbu nadzemních výstupů a mostu přes Nádraží Krč.

Současně má těžit z finančního zhodnocení pozemků přilehlých k novým stanicím, a pokrýt tak část nákladů na výstavbu metra. Společný podnik nebude stavět tunely metra, stanice ani vestibuly. Jejich výstavbu bude i nadále zajišťovat samotný DPP.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Podívejte se na místa, kde by měly stát některé stanice metra D

Společně se strategickým partnerem bude společný podnik zakládat projektové společnosti, které budou mít na starosti stavbu jednotlivých developerských projektů. Zisk z těchto developerských projektů se bude dělit mezi společný podnik a Pentu v poměru podle výše obchodních podílů v jednotlivých projektových společnostech.

Bankovní úvěry bude společný podnik splácet z peněz poskytnutých DPP postupně tak, jak bude dokončovat jednotlivé fáze výstavby. DPP tak bude platit teprve v okamžiku, kdy například budou vykoupeny pozemky nebo hotové jednotlivé stavby.

I přesto, že DPP bude mít v podniku menšinový podíl, bude mít v dozorčí radě dva ze tří členů a bude nominovat předsedu představenstva a generálního ředitele. Na důležitá rozhodnutí přesně vymezená ve smlouvě bude představenstvo potřebovat 100 procent hlasů a v některých případech i předchozí 100procentní souhlas valné hromady.