Krok následoval potom, co Fiat o víkendu prodal svoji pojišťovací divizi Toro italskému vydavatelství De Agostini za 2,4 miliardy eur.

Prodej Toro sníží čisté zadlužení skupiny o 1,4 miliardy eur ze 3,8 miliardy na konci roku 2002. K posílení kapitálu automobilové divize přispějí příjmy z prodeje sumou 350 milionů eur. Skupina na počátku roku oznámila plán zvýšit kapitál divize Fiat Auto o pět miliard eur, z toho tři miliardy budou ze zrušení vnitrokoncernových půjček. Investoři však nadále čekají na rozsáhlejší přísun nových peněz. Fiat usiluje rovněž o prodej divize pro výrobu leteckých motorů Fiat Avio, což by mělo vynést necelé dvě miliardy eur.

Prodeje mají Fiat dostat z hluboké ztráty

Skupina prodává velké části majetku, protože její automobilka se propadla do hlubokých ztrát a způsobila, že celá skupina hospodařila loni s rekordní čistou ztrátou 4,26 miliardy eur. Prodej Toro a Avio zvýší tlak na výsledky automobilové divize, řekli analytici. Obě prodávané firmy byly svého času základem strategie Fiatu snížit závislost na cyklicky kolísavém automobilovém průmyslu.

Jednou z možností získání nového kapitálu by bylo donutit k investici amerického partnera General Motors. Ten by se podle některých dohadů mohl takto vyvázat ze smluvní povinnosti přijmout od příštího roku od Fiatu nabídku prodeje zbylých 80 procent Fiat Auto.