Do Německa pravidelně jezdí asi 12 tisíc kamiónů. Podle mluvčího sdružení tuzemských autodopraců Martina Felixe není chyba jen na straně českých dopravců. Někteří podali žádost o registraci včas, ale společnost Toll Collect, která výběr mýta zajišťuje, je začala pozdě vyřizovat. Někteří dopravci žádost podali pozdě.

Pokud kamión nebude mít na palubní desce namontovaný terminál, bude řidič mýtné platit manuálně u některého z terminálů, které jsou u vjezdů a výjezdů z dálnice. U nich se zřejmě na začátku roku budou tvořit fronty.

Kamióny si mohou nechat přístroj namontovat u 29 autoservisů, za instalaci zaplatí kolem 7 tisíc korun. Za samotný přístroj dopravce neplatí, protože ten zůstává majetkem firmy Toll Collect.

Mýtné budou platit nákladní vozy nad 12 tun, průměrná platba je 12,4 eurocentu na kilometr. Dohlížet na platby bude 500 kontrolorů. Mýtné by mělo německému státnímu rozpočtu přinést přes dvě miliardy eur ročně.

V ČR se s výběrem elektronického mýta orientačně počítá od roku 2006. Odborníci však jsou k tomuto termínu skeptičtí. Vláda by měla o vypsání soutěže na dodavatele rozhodovat v lednu.