Hlavní obsah

Obchodní řetězec H&M čelí kritice kvůli údajnému rasismu

Švédská oděvní společnost Hennes & Mauritz v pondělí na svých e-shopech uvedla do prodeje dětskou zelenou mikinu s nápisem „Coolest monkey in the jungle“ (Nejvíc cool opice v džungli), prezentovanou malým černošským chlapcem. Veřejnost toto konání označila za rasismus, jeden z umělců se společností dokonce ukončil spolupráci.

Foto: Profimedia.cz

Švédská oděvní společnost Hennes & Mauritz čelí kritice za údajný rasismus.

Článek

Veřejnost konání oděvní společnosti velmi pobouřilo. Někteří uživatelé sociálních sítí dokonce prohlašovali, že by lidé měli značku za rasistický podtón zcela bojkotovat.

„Byla jsem naprosto v šoku, že se něco takového na internetu objevilo. H, myslíte si, že je fotka malého černošského chlapce v tomto případě v pořádku?“ vyzvala společnost na svém Twitteru britská politička Kate Osamorová.

Kanadský zpěvák The Weeknd, jenž s H vytvořil několik mužských kolekcí, prohlásil, že se značkou neprodleně ukončuje spolupráci. „Ráno jsem se probudil a byl jsem tou fotkou šokován a zahanben. Jsem hluboce uražen a s H už spolupracovat nebudu,“ napsal na svém Twitteru.

Společnost na vlnu kritiky reagovala okamžitým stažením reklamní fotografie ze svých webových stránek a následně se za vzniklé potíže omluvila. „Fotka byla smazána ze všech kanálů společnosti H Všem, kterých se dotkla, se velmi omlouváme,“ uvedla ve svém prohlášení jejich mluvčí Anna Erikssonová.

Reklama

Výběr článků

Načítám