Podle plánu restrukturalizace by firma mohla ukončit některé prodělečné výrobní programy. Aero musí navíc, podle požadavku Evropské komise, oddělit výrobu civilních strojů od strojů vojenských.

Nejvíce nadějí na výdělek společnost vkládá do dodávek vrtulníků Sikorsky pro stejnojmennou americkou společnost. Dosud ztrátový projekt díky lepším podmínkám smlouvy začne již od prosince vykazovat zisk.

Podle Urbana by se konečně mohlo podařit udat podzvukové letouny L-159. Letadla nedávno testovalo deset zemí, devět z nich prý jedná o možném prodeji. Další zájemci jsou hlavně ze zemí jižní Ameriky. "Právě v těchto zemích mohl najít letoun L-159  využití v boji s organizovaným zločinem či terorismem, protože je schopný manévrovat v obtížných podmínkách," tvrdí ředitel Aera Antonín Jakubše.

Další partner pro Aero

Z Aera Vodochody v říjnu odešel americký Boeing. Na odchodu za symbolické dvě koruny se dohodl s vládou. Boeing, když do Aera přicházel, slíbil, že podpoří prodej práve L-159 do zahraničí. To se mu ale nepovedlo.

Ministerstvo průmyslu a obchodu už hledá pro Aero dalšího strategického partnera. Podle představy vlády by měl být z oboru. "Dovedu si představit, že by takový partner mohl zajišťovat servis pro některé vojenské letouny, dovedu si také představit, že by mohl přinést výrobu komponentů do civilních letadel. Všechna jednání jsou ale na začátku," řekl.

Firma propustila od začátku minulého roku zhruba 500 pracovníků. Nyní zaměstnává 1640 lidí. Současnými vlastníky Aera jsou po odchodu  Boeingu státní společnost Letka a Česká konsolidační agentura.